Kosár

Üres
A kosár jelenleg üres

Élő Tisza védjegy

2011. február 01.

A Tisza vízgyűjtő területén lévő termékek, szolgáltatások, programok, szállások.

A SZÖVET és a védjegyfelhasználó szerződést köt. A felhasználó a szerződésben szereplő termékekre vagy szolgáltatásokra egy évre felhasználói jogot kap a jogtulajdonostól. A szerződést lejárta után rögtön meg lehet újítani. A SZÖVET, mint jogtulajdonos ellenőrizheti a védjeggyel megjelölt termékek vagy szolgáltatások körét és minőségét, hogy megfelel-e a szerződésben foglaltaknak.

A SZÖVET a védjegy felhasználói részére az alábbi lehetőségeket biztosítja:

Egyszeri, 2.000 Ft regisztrációsdíj ellenében (Élő Tisza védjegy alapcsomag, - a 2011. december 31-ig belépőknek nem kell díjat fizetniük.) :
· A védjegyhasználatból befolyó díjakból folyamatosan marketing és reklám feladatokat lát el a védjegy ismertségének növelésére, az Élő Tisza védjegyet használó termékek és szolgáltatások jobb piaci pozíciójának elérése érdekében.
· A közös, www.elotisza.hu honlapon megjelenés lehetőségét biztosítja a felhasználónak. A honlap adatait frissíti a felhasználó által adott információkkal. A honlap folyamatos elérhetőségét biztosítja.
· Információt nyújt a felhasználónak az Élő Tisza védjegyrendszer működésével kapcsolatban, a jogtulajdonos által üzleti titoknak minősített információk kivételével.

Jutalékos díjfizetési kötelezettség mellett, külön megállapodás szerint (melytől a jogtulajdonos el is tekinthet pályázati forrásaitól függően) :
· Értékesítési pontokat biztosíthat felhasználó védjegyes termékei számára (Élő Tisza tájboltok, tájtermék sarkok, piaci standok stb.).
· Egyéb értékesítési lehetőségeket biztosíthat a védjegyes termékek, szolgáltatások számára (közvetlen értékesítés felvásárlóknak, feldolgozóknak, fogyasztói csoportoknak nagy tételben stb.).
· Az értékesítést támogató logisztikai szolgáltatásokat biztosíthat (szállítás, raktározás, beszállítások szervezése).
· Reklám elhelyezési lehetőséget biztosíthat a jogtulajdonos által létrehozott reklámfelületeken (pl. heti hírlevél, honlap, katalógus, magazin stb.)
· A jogtulajdonos vagy mások által rendezett programokon való részvételi (kiállítási / kóstoltatási / árusítási stb.) lehetőséget biztosíthat a rendezvény jellegétől függően.
· A jogtulajdonos vagy mások által rendezett programokon való részvétel (kiállítás / kóstoltatás / árusítás stb.) lehetőségét felajánlhatja felhasználó részére a rendezvény jellegétől függően, ingyenesen, vagy jutalékos keretek között.

Az egyszeri regisztrációs díjon túl külön díj megfizetése ellenében, külön megállapodás szerint, igény esetén :
· Egységes grafikai arculattal reklámhordozó készíttetést vállalhat a felhasználó számára, a felhasználó kérésére és finanszírozásával (szórólap, névjegykártya stb., igény szerint).

Milyen kritériumokat kell teljesíteni?
A védjegy a fogyasztónak különleges minőséget kínál. Ezért a felhasználók a szerződésben vállalják, hogy termékük megfelel az alábbiaknak:

Kötelezően teljesítendő feltételek:

1.       A Tisza vízgyűjtő területének magyarországi részéről származik
2.       Magyar termék vagy szolgáltatás
3.       Helyi termék vagy szolgáltatás
4.       Megfelel a termék/szolgáltatás előállítására vonatkozó hatályos előírásoknak
5.       Az előállítás módja:
        a) Általános gazdálkodás
        b) Kímélő gazdálkodás vagy
        c) Minősített biogazdálkodás vagy
        d) Tájgazdálkodás
6.       Természetes talajon termesztett
7.       Ionizáló / radioaktív sugárzással nem kezelt

Van számos olyan jellemző, amit a terméknek vagy szolgáltatásnak nem kötelező teljesítenie, de önként vállalható. Az alábbi, előnyös jellemzők feltüntethetők a terméken és segíthetik az eladást.

8.       GMO-mentes
9.       Szójamentes
10.    Szermaradvány mentes
11.    Természetes alapanyagokból készült
12.    Mézzel ízesítve
13.    Hozzáadott cukor és édesítőszer mentes
14.    Tartósítószer mentes
15.    Mesterséges adalékanyag mentes
16.    Mesterséges színezék mentes
17.    Mesterséges ízfokozó mentes
18.    Hormon- és antibiotikummentes tenyésztés / termesztés
19.    Természetes növekedés, hozam
20.    Természetes érés (érésfokozó, állományszárító szer nélkül)   
21.    Magas beltartalmú
22.    Tájfajta vagy tájjellegű fajta
23.    Magyar fajta
24.    Műtrágyázás nélkül
25.    Vegyszeres növényvédelem nélkül

Magyarországon ma többségben vannak az olyan gazdálkodók, akiknek tevékenysége leginkább az intenzív kategóriába tartozik. Nem kívánjuk őket sem kirekeszteni a fejlesztés lehetőségéből. Ezért nem csak a ma még a kivételnek számító, környezetkímélő gazdálkodást [ld. fent, 5. pont, b)-d)] folytatók számára biztosítjuk a védjegy igénybevételének lehetőségét. Ugyanakkor ösztönözzük a gazdát, hogy környezetkímélő irányba módosítsa tevékenységét. Az általános / intenzív módon gazdálkodó a használati szerződés aláírásával vállalja, hogy egy éven belül a Szövetség az Élő Tiszáért Egyesület által kijelölt szakértő által, ingyenesen biztosított tanácsadást igénybe veszi és gazdálkodását kímélőbbé teszi. A végrehajtandó feladatokra a SZÖVET szakértője és a védjegy-használó közösen alakítja ki a tervet.

Milyen előnyei vannak?
- Az Élő Tisza védjegynek kialakult grafikai arculata van, mely jól illik a márka által képviselt gondolatokhoz, érzelmekhez.

- A védjegyrendszer már eddig is komoly médiaérdeklődést váltott ki, melyre ezután is számítunk, különösen a védjegy-bevezetési kampány kapcsán. Számos országos és helyi médium foglalkozott a védjegy rendszerrel és a SZÖVET kereskedelmi kezdeményezéseivel.

- A www.elotisza.hu honlapon korábban a SZÖVET honlapja volt látható (mely elköltözött új címre). Az elotisza.hu a 2009. márciusát megelőző 12 hónapban 20 000 látogatást kapott. A Google kereső első két találata az „Élő Tisza", illetve az „Élő Tiszáért" szókapcsolatokra a www.elotisza.hu.

- Hírlevelünket hetente 2300-an kapják e-mailen főképp budapesti fogyasztók, s akcióinkról még további vidéki hírlevél olvasóinkat is értesítjük. Sokan továbbítják ismerősöknek, levelezőlistákra vagy kiteszik honlapokra. A hírlevél alkalmas lehet a védjegyes termékek reklámozására az arra fogékony célközönség körében.

- A védjegyrendszer indulását és működését további kiadványokkal, szórólapokkal is segítjük, melyek a felhasználók igényei szerint alakíthatók.

- Internetes kampányt indítunk, az egyre növekvő online piac meghódítására, a védjegy népszerűsítésére.

A következő piacbővítő tevékenységeket kezdtük meg:
Tájtermékek
- kis és nagykereskedelmi partnerek keresése, központi ellátása;
eladási lehetőséget kínálunk a védjegyes áruknak: tájboltban, tájtermék sarkokban jelenhetnek meg az „Élő Tisza" termékek;
- piaci értékesítés előrendeléssel, házhozszállítással;
- közétkeztetés ellátása helyi termékekkel.

Turisztikai szolgáltatások
- védjegyes turisztikai szolgáltatások folyamatos kiajánlása utazási irodák, cégek felé;
- egyedi túraajánlatok kialakítása;
- közvetlen ajánlatok potenciális résztvevők részére (rendezvényen, hírlevélben, weboldalon).

Élő Tisza áruk jelenleg kaphatók:
-  Közvetlenül a védjegyeseinknél
- Tájtermék sarkok
- Szombati, budapesti piacok /Komjádi uszoda előtt, Budapest, II. ker.

Az info@elotisza.hu címen leadott rendeléseket továbbítjuk a termelőknek

Értékesítési rendszerünket folyamatosan fejlesztjük, hogy egyre több helyen elérhetők legyenek a termékek.

 

Kapcsolódó állományok

Bejelentkezés

RSS
feliratkozás